Paradiso
Begin augustus 2016 vroegen wij Bram Hogenkamp, preventiemedewerker bij Paradiso, meer te vertellen over de samenwerking en zijn ervaringen met BHV.NL. Wij kregen onderstaande antwoorden terug op de vragen die wij hem stelden.
Sinds wanneer werk je samen met BHV.NL?
Paradiso werkt sinds 2012 samen met BHV.NL.
Waarom heeft Paradiso gekozen voor samenwerking met BHV.NL?
In 2011 hebben we onze BHV-organisatie geëvalueerd en besloten fors meer werknemers functiegericht BHV en EHBO op te leiden en daarvoor met een professionelere opleidingspartner in zee te gaan. We hebben een paar opties bekeken en kwamen uiteindelijk via de VNPF bij BHV.NL terecht. Na een kennismakingsgesprek was voor ons duidelijk dat BHV.NL een goede partner is voor onze opleidingswensen.
Welke diensten/cursussen/trainingen verzorgt BHV.NL voor Paradiso?
We nemen met name EHBO- en BHV-cursussen af. We hebben eerst vastgesteld welke functies EHBO- en BHV-gediplomeerd moeten zijn om gegarandeerd genoeg mensen met een hulpverlenende functie in huis te hebben. Vervolgens hebben we alle werknemers in die functies BHV en/of EHBO opgeleid. Momenteel hebben we zo’n 65 BHV-gediplomeerde medewerkers waarvan er 30 ook een EHBO diploma hebben. Zo hebben nu alle portiers, receptiemedewerkers en bedrijfsleiders zowel een EHBO- als BHV-diploma of staan ze in de planning dit binnen een paar maanden te behalen. Afhankelijk van het aantal deelnemers en onze locatiemogelijkheden nemen we zowel incompany als outcompany cursussen af voor groepen en af en toe open inschrijvingen voor individuele medewerkers. We hebben dit jaar ook als pilot een BHV competentiescan afgenomen voor een aantal medewerkers.
Kun je omschrijven hoe de dienstverlening verloopt en wat dit Paradiso brengt?
Naast een accountmanager die de tijd neemt om te sparren over je BHV-wensen en -mogelijkheden beschikt BHV.NL over een goed bereikbare binnendienst waarmee het prettig plannen is. Ook heeft BHV.NL een groot aantal deskundige trainers. Dat laatste is natuurlijk cruciaal: vaak gaan werknemers met enige tegenzin naar een cursus of herhaling, maar na afloop zijn ze toch enthousiast omdat ze een nuttige cursus gehad hebben.
Lees meer
-
Vakantiepark De Krim biedt haar gasten een veilige vakantie dankzij BHV.NLVakantiepark De Krim op Texel verwelkomt iedere zomer vele gasten op hun vakantiepark in De Cocksdorp. En dus ook in het bijbehorende zwembad, waar plaats is voor 400 gasten. De medewerkers dragen daar een grote verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de gasten. In een zwembad komen vele mensen samen en is de kans op calamiteiten hoger dan gemiddeld. Want wat als iemand verdrinkt en je ziet het niet? Dat wil het vakantiepark koste wat kost voorkomen.
-
Avans Hogeschool en BHV.NL organiseren succesvolle 'Week van de Veiligheid'Met dertien verschillende locaties, zo’n 34.000 studenten en 3.800 medewerkers is een goede BHV-organisatie voor Avans Hogeschool essentieel. Niet voor niets verzorgt BHV.NL sinds 2019 alle BHV-trainingen voor de 320 BHV’ers van Avans. Maar wat bleek toen ze nog een stap verder gingen, en aan de slag gingen met het Veiligheidsambitieplan? De bekendheid van de veiligheidsprocedures bleek onder studenten en medewerkers onvoldoende. Tijd om daar verandering in te brengen.
-
Viking Life-Saving Equipment werkt niet alleen aan de veiligheid van anderen, maar ook aan die van zichzelfViking Life-saving Equipment – een wereldwijd opererende organisatie op het gebied van nautische veiligheidsproducten – werkt dagelijks aan de veiligheid van mensen aan boord. Maar toen na een flinke groei én een verhuizing naar een groter pand het alarm afging in de Nederlandse vestiging, bleek dat er veel te doen was als het om de eigen bedrijfsveiligheid ging. De bedrijfsnoodorganisatie bleek niet op het gewenste niveau. Daar moest verandering in komen, vond Viking.
-
PwC Nederland bouwt aan sterke bedrijfshulpverlening met operationele hulp van BHV.NLVeiligheid waarborgen voor 5.000 medewerkers is geen gemakkelijke klus. Met 13 verschillende locaties, waarvan een aantal gedeelde kantoren, zijn er een hoop verschillende uitdagingen waarmee PwC rekening moet houden. Het geheim van PwC? Een gedegen aanpak en voldoende trainen, daardoor staat de bedrijfsveiligheid van PwC als een huis.
-
Provincie Groningen weet gastvrijheid en bedrijfsveiligheid slim te combinerenProvincie Groningen heeft momenteel een inwonersaantal van 587.000. Al deze inwoners kunnen terecht bij de provincie Groningen. Het is daarom belangrijk dat zij gastvrij worden ontvangen. Daarnaast is het belangrijk dat de veiligheid van alle aanwezigen bij de provincie Groningen gewaarborgd wordt. Veiligheid staat immers voorop.
-
TU Delft kiest voor het brede opleidingsaanbod en het online portaal van BHV.NLOp het terrein van de Technische Universiteit Delft lopen op drukke dagen zomaar 26.000 studenten en 6.000 medewerkers rond. Je kunt je voorstellen dat BHV’ers hier onmisbaar zijn. Maar hoe krijg je dat goed georganiseerd?
-
TRAININGEN BHV.NL DAGEN MEDEWERKERS VANDERSANDEN STEEDS WEER UITBij Vandersanden maken medewerkers gebruik van zware machines. Het is belangrijk dat daar veilig mee wordt gewerkt. Routines maken het werk extra gevaarlijk. Benieuwd naar hoe deze uitdagingen op een praktijkgerichte en innovatieve manier worden aangepakt?
-
Zuyd Hogeschool leidt studenten op volgens EHBO-richtlijnen Rode KruisUit onderzoek bleek dat studenten gezondheidszorg en welzijn EHBO-trainingen misten in hun curricula. Docenten van Zuyd Hogeschool volgden daarom de opleiding tot EHBO-instructeur met Rode Kruis-licentie en geven hun kennis nu door aan studenten. Laat je inspireren!
-
Zorggroep Ter Weel: Echt oefenen maakt het verschilNa de brand bij Ter Weel in 2016 was het duidelijk: dit nooit meer. Er was behoefte aan een speciale training waarin alleen maar geoefend wordt, in situaties die zo realistisch mogelijk zijn. BHV.NL ontwikkelde een training waarin de druk op de ploegleiders zo hoog wordt opgevoerd dat je het bijna zou kunnen vergelijken met de hectiek van een echte noodsituatie.