BHV.NL scoort opnieuw hoog in CEDEO-klanttevredenheidsonderzoek

donderdag 25 juli 2024
Eén keer in de twee jaar vragen wij CEDEO om een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Bij BHV.NL vinden we het belangrijk om dat wat we beloven ook waar te kunnen maken. Door onze klanten te vragen naar hun ervaringen, kunnen wij er onder andere voor zorgen dat wij de deskundigheid en kwaliteit kunnen blijven leveren die we beloven.  In dit artikel vertellen wij je meer over de resultaten van dit onderzoek.  
 

Over het onderzoek

In Nederland zijn er naar schatting ruim 8.500 commerciële opleidingsinstituten die een enorm aanbod aan maatwerk- en open opleidingen aanbieden. Hierdoor kan het soms lastig zijn om de juiste keuze te maken. CEDEO helpt hierbij door klanttevredenheidsonderzoeken uit te voeren onder afnemers van deze diensten. Dit heeft ertoe geleid dat zo'n 800 instituten op basis van positieve marktwaarderingen in het CEDEO-bestand zijn opgenomen. Om voor erkenning in aanmerking te komen, moeten instituten voldoen aan strenge eisen, zoals minstens vijf opdrachtgevers, drie jaar actief zijn en een minimale jaaromzet van € 250.000,-. Daarnaast wordt gekeken naar de kwaliteit en bedrijfsgerichte aanpak van hun aanbod. Tijdens het onderzoek worden klanten en deelnemers bevraagd over hun ervaringen, waarbij minstens 80% van de respondenten tevreden tot zeer tevreden moet zijn. Alleen dan krijgt een opleidingsinstituut de CEDEO-erkenning. 
16455 beoordelingen 98% van onze klanten beveelt ons aan!
Feedback Company

Incompany trainingen: Score 97,8!

  • Voortraject: Bijna alle referenten zijn al jaren tevreden klanten van BHV.NL en hebben een positieve ervaring met het voortraject en de intakegesprekken. Contactpersonen vragen goed door naar de wensen en de trainer neemt ervaringen van cursisten mee in de training.  
     
  • Opleidingsprogramma: Referenten zijn zeer tevreden over het gedetailleerde en op de organisatie afgestemde cursusprogramma, inclusief duidelijke financiële afspraken en informatie over eisen en regelgeving. 

    ”De contactpersonen gaan heel gedegen te werk. We bespreken alles wat we gedurende het jaar hebben meegemaakt en hoe we dat kunnen meenemen in de training.” 
     
  • Uitvoering: De trainingen zijn praktijkgericht, interactief en afwisselend, met voldoende ruimte voor maatwerk en feedback, wat resulteert in enthousiaste en betrokken deelnemers. 
     
  • Opleiders: De trainers worden geprezen om hun kennis, praktijkervaring en prettige manier van lesgeven.  De ene trainer is wat praktischer dan de ander, en ze denken ook mee met je bedrijf. De afwisseling van trainers wordt als verfrissend en aanvullend gezien.  
     
  • Trainingsmateriaal: Het trainingsmateriaal is praktisch, goed verzorgd en voldoet aan de wensen van de deelnemers, wat bijdraagt aan de positieve ervaring. 
     
  • Natraject: Het natraject verloopt naar wens met tijdige certificaten en evaluaties. Vanwege een overgang naar een nieuw portaal zijn niet alle respondenten tevreden, maar deze onregelmatigheden zijn inmiddels opgelost.   
     
  • Organisatie en administratie: De meeste referenten zijn tevreden over de communicatie, bereikbaarheid en klantgerichtheid. Hoewel sommige respondenten het minder prettig vinden dat er meerdere contactpersonen zijn.  
     
  • Relatiebeheer: Het relatiebeheer wordt niet als opdringerig ervaren, maar wel met regelmatige contactmomenten en nieuwsbrieven. 
     
  • Prijs-kwaliteitverhouding: De prijs-kwaliteitverhouding wordt als marktconform en redelijk gezien. De waardering zit hem vooral ook in de kwaliteit van de cursussen. 
     
  • Tevredenheid opleiding/samenwerking totaal: Alle referenten zijn positief over de maatwerkcursussen en samenwerking. Bij BHV.NL word je ontzorgt!  

Open trainingen: Score 86,4

  • Voortraject: De meeste referenten zijn al lange tijd bekend met BHV.NL en kiezen ervoor vanwege de landelijke dekking, het snelle schakelen, de goede prijs-kwaliteitverhouding én efficiënte organisatie. 
  •  
  • Opleidingsprogramma: Met uitzondering van een neutraal gestemde, vinden alle referenten het cursusprogramma duidelijk en goed gestructureerd, waarbij de prijsopgave helder is en er geen misverstanden ontstaan. 
     
  • Uitvoering: De uitvoering van de cursussen wordt unaniem positief beoordeeld, met veel lof voor de mate van interactiviteit, de afwisseling in werkvormen, en de interessante en boeiende manier van lesgeven. 
     
  • Opleiders: Alle referenten zijn tevreden tot zeer tevreden over de trainers, die worden geprezen om hun deskundigheid, didactische vaardigheden, en persoonlijke kwaliteiten, evenals hun inzet en betrokkenheid. 

    “De kennis van de trainers staat buiten kijf. De manier van overbrengen is goed en leuk. Ze houden de aandacht van de deelnemers er goed bij. ” 
      
  • Trainingsmateriaal: Alle referenten die een score geven, tonen zich (zeer) tevreden over het trainingsmateriaal, dat goed voorbereid is en zowel een basisboek als praktijkmateriaal omvat. Ook de e-learning zit goed in elkaar.  
     
  • Accommodatie: De respondenten die een oordeel geven over de accommodatie zijn tevreden tot zeer tevreden, met opmerkingen over de goede bereikbaarheid en netheid van de locaties.  
     
  • Natraject: De meningen over het natraject zijn verdeeld, vanwege ontbrekende certificaten. Dit heeft te maken met een overgang naar een nieuw registratiesysteem, waardoor tijdelijk niet alle gegevens beschikbaar waren. Deze gegevens zijn inmiddels wel weer toegankelijk.  Deelnemers ontvangen ook een evaluatieformulier. 
     
  • Organisatie en administratie: Op één na zijn alle referenten tevreden tot zeer tevreden over de organisatie en administratie, waarbij de facturering, planning, bereikbaarheid, accuratesse, klantvriendelijkheid en flexibiliteit als positief worden ervaren. 
     
  • Relatiebeheer: De meeste referenten zijn tevreden tot zeer tevreden over het relatiebeheer, met positieve opmerkingen over de vaste contactpersonen en regelmatige communicatie. 
     
  • Prijs-kwaliteitverhouding: De prijs-kwaliteitverhouding wordt door alle referenten die een score toekennen, als prima beoordeeld. 
     
  • Tevredenheid opleiding / samenwerking totaal: Over het geheel genomen zijn alle referenten tevreden over de open trainingen van BHV.NL, met lof voor de kwaliteit en deskundigheid van de trainers, de interactiviteit van de lessen, en de goede communicatie. 

Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun vertrouwen en waardevolle beoordeling van onze incompany- en open trainingen. We zijn trots op deze eindcijfers en doen ons uiterste best om onze kwaliteit en klanttevredenheid te behouden. Wij staan voor deskundigheid, innovatie en een persoonlijke aanpak en dat blijft de basis van onze dienstverlening. Samen kunnen wij werkend Nederlands steeds veiliger maken. Ontdek waarmee wij je van dienst kunnen zijn. 

Lees meer

  • 15 buitensportverenigingen winnen veiligheidscursus
    15 buitensportclubs krijgen veiligheidscursus cadeau
    BHV.NL is in juli 30 jaar geworden! Om dit te vieren geven wij dit jaar 30 veiligheidscursussen weg aan sportclubs en verenigingen. De winnende clubs krijgen een veiligheidscursus cadeau speciaal samengesteld voor sportclubs, bestaande uit: reanimatie en EHBO ((sport)blessures, verstikking, verslikking en het aanleggen van een verband). Zo zorgen wij samen dat er veilig gesport kan worden.
  • BHV.NL is jarig
    BHV.NL is jarig
    Hoera, BHV.NL is 30 jaar! Al 30 jaar maken wij ons sterk voor de veiligheid van organisaties in Nederland, en daar zijn we trots op! Om deze mijlpaal te vieren hebben wij dit jaar verschillende leuke acties. 
  • Een jaar lang een calamiteitenkaart cadeau bij alle trainingen van BHV.NL
    Een jaar lang een calamiteitenkaart cadeau bij alle trainingen van BHV.NL
    BHV.NL bestaat 30 jaar. En wie jarig is trakteert! Daarom delen we vanaf juli 2024 een jaar lang onze calamiteitenkaart uit tijdens onze trainingen. Zo heeft iedere cursist voortaan de BHV basiskennis op zak!
  • BHV.NL is BVBN-erkend opleider
    BHV.NL is BVBN-erkend opleider
    In Nederland speelt de Branchevereniging voor Bedrijfshulpverlening Nederland (BVBN) een belangrijke rol in het bevorderen van de kwaliteit van BHV-opleidingen en fungeert als een erkenningsregeling voor gekwalificeerde opleiders in bedrijfsveiligheid. BHV.NL is een BVBN-erkend opleider. 
  • BHV.NL geeft 30 gratis veiligheidscursussen weg aan sportclubs!
    BHV.NL geeft 30 gratis veiligheidscursussen weg aan sportclubs!
    Dit jaar bestaat BHV.NL 30 jaar en om dit te vieren geven we 30 gratis veiligheidscursussen cadeau aan sportclubs en verenigingen. Zo zorgen wij samen voor de veiligheid van jouw sportclub. Wil jouw sportclub gratis door ons getraind worden? Meld je direct aan!
  • Nieuw vanaf april: BHV-basis met leerplatform Veiligheidsimpuls
    Nieuw vanaf april: BHV-basis met leerplatform Veiligheidsimpuls
    In april 2024 lanceert BHV.NL een vernieuwende leermethode voor BHV-opleidingen. Het afgelopen jaar hebben we achter de schermen hard gewerkt aan de ontwikkeling van een BHV-leerreis en een bijbehorend nieuw leerplatform: Veiligheidsimpuls. 
  • Laat je inspireren voor 2024
    Laat je inspireren voor een veilig 2024
    Maken jullie als organisatie van bedrijfsveiligheid het goede voornemen in 2024?
  • De urgentie van veilig werken: feiten, cijfers en tips
    De urgentie van veilig werken: feiten en cijfers
    Hoe vaak komen arbeidsongevallen nu voor in Nederland? De Nederlandse arbeidsinspectie heeft dit het afgelopen jaar weer gemonitord. We nemen je in vogelvlucht mee door de cijfers.
     
  • Vandaag is het de Dag van de BHV!
    Vandaag is het de Dag van de BHV!
    De eerste maandag van november is Dag van de BHV. Een dag voor organisaties om bedrijfshulpverleners in het zonnetje te zetten en bedrijfshulpverlening onder de aandacht te brengen. BHV.NL is partner van de Dag van de BHV, en daar zijn we trots op! Zet jij de BHV’ers in jouw organisatie ook in het zonnetje vandaag?

info@bhv.nl

024 373 09 77
Bel ons terug
.